Whisky proeverij 10 maart Grand Café Zuidlaren

Oud Zuidlaarder Hayo van Weringh neemt u mee op ontdekkingsreis in de wereld van de aller-fijnste whisky soorten. Op 10 maart a.s. is hij, in een 2,5 uur durende proeverij, gastheer in het Grand Café aan de Millystraat in Zuidlaren.

Hayo voldoet niet aan het cliché van oude man met sigaar. Volgens hem is dit beeld al lang niet meer juist en wordt whisky steeds meer het product van de “gewone” man, maar ook zeker van “gewone” dames. Opgegroeid in ons brinkdorp maakte hij 11 jaar geleden kennis met whisky en zijn fascinatie heeft geleid tot een bloeiend bedrijf. Van je hobby je werk maken. Hayo heeft onlangs zijn kans gegrepen en inmiddels staat hij bekend als de de Whisky Ambassador. Daarnaast is hij bestuurslid van de Whiskyclub Groningen en mede organiseert hij de jaarlijkse reisjes naar het whisky paradijs, Schotland. Als kenner bezoekt hij vele distilleerderijen en deelt hij met u op deze proeverij de mooie verhalen rondom blend of single malt, de geografie, de rijping, de geur en alle facetten die de smaak van whisky beïnvloeden. In een informele, gezellige setting maakt u uiteraard ook proevend kennis met deze veelzijdige drank. Na deze proeverij weet u waar u op moet letten bij de aanschaf van een mooie fles, belooft Hayo.
Initiatiefnemer is de Stichting Tendo dat al jaren een lepradorp in Kenia ondersteund met o.a. een groentetuin waardoor het dorp zich in gezond en gevarieerd voedsel kan voorzien. De tuin is dusdanig groot dat een deel van de oogst kan worden verkocht en werk biedt aan een aantal dorpelingen. Een deel van de opbrengst is dan ook voor dit goede doel bestemd.

De deuren gaan open om zaterdag 10 maart 17.00 uur en u kunt zich vooraf aanmelden via stichtingtendo@gmail.com of bij het Grand café. De kosten zijn € 27,50. Er is een maximum aan toegangskaarten beschikbaar.