Projecten

Hieronder vind u een overzicht van alle lopende of afgeronde projecten van stichting Tendo.

Farm Project

Tijdens de kerstloterij van 2011 heeft Tendo een mooi bedrag bij elkaar kunnen halen van €1250,-. Dit bedrag is bestemd voor de aanschaf van geiten voor het lepradorp. Toen we het plan echter ten uitvoer wilden brengen bleek dat de geiten die geschikt waren voor de melkproductie niet goed zouden kunnen gedijen in het klimaat rondom Mombasa. En de lokale geiten waren niet geschikt voor melkproductie. Op dat moment is besloten om dit geld te investeren in het farm project.

Lees meer over dit project.

Tumaini & Siajabu

Vanaf januari 2011 worden deze beide jongens gesponsord door stichting Tendo. Beide jongens gaan naar het voortgezet onderwijs en komen uit Msambweni.

Lees meer over dit project

Voedselprogramma

Project status: loopt iig tot einde 2012

Door Action Ministry werd in het verleden wel gewerkt aan een voedselprogramma. Door gebrek aan geld was dit echter maar sporadisch. In 2011 heeft ook Students for Children hier geld voor gedoneerd waardoor men tenminste 1 x per dag over een goede maaltijd kon beschikken. Ook Stichting Tendo heeft in oktober het geld dat door de Rabobank beschikbaar was gesteld, hiervoor overgemaakt. Hierdoor zijn de bewoners van Msambweni voorlopig verzekerd van 1 goede maaltijd per dag.

Lees meer over dit project

Waterput

Got Osimbo is het dorp waar Peter is geboren. Het is een afgelegen dorp in de buurt van Het Victoriameer in het westen van Kenia. De dorpsbewoners moeten ver lopen door een moeilijk toegankelijk gebied om water te halen. Dit water is ook nog van slechte kwaliteit. Door de aanleg van een waterput wordt nu water dmv een elektrische pomp diep uit de grond opgepompt.

Peter Ochiel

Project status: Loopt iig tot einde 2012

Stichting Tendo werkt in Kenia samen met Peter Ochiel en zijn stichting Action Ministry. Action Ministry zet zich al vanaf 2004 in voor de bewoners van Msambweni, Blessed Camp, een voormalig lepradorp 60 km ten zuiden van Mombasa. Action Ministry zet zich tevens in om de leefomstandigheden te verbeteren in sloppenwijken in Mombasa.

Samen met stichting Doingood betaald stichting Tendo een salaris voor Peter zodat hij fulltime bezig kan met onze projecten in Mombassa. Stichting Doingood betaald €130,- per maand, wij betalen €50,- per maand. Dankzij het werk van Peter zijn er flinke vooruitgangen geboekt in vooral het Lepradorp Msambweni.

Lees meer over dit project

Grond & sanitair schooltje

project status: halverwege

Op dit moment wordt er een schooltje gebouwd in het lepradorp zodat de allerkleinsten daar onderwijs kunnen volgen. Samen met stichting Doingood en Students for Children financieert stichting Tendo de bouw van dit schooltje. Stichting Tendo heeft voor de grond gekocht en financieert ook het sanitair. Het sanitair is ook toegankelijk voor de bewoners van het lepradorp.

Lees meer over dit project.

Leerlingen

Project status: afgerond

In 2009 is Tendo begonnen met het sponsoren van vijf kinderen zodat zij naar de Msingi Bora Academy konden gaan. Dit is een privé basisschool. Inmiddels is de sponsoring van deze leerlingen volledig overgenomen door Students for Children uit Amsterdam.

lees meer over dit project.