Naai project

In het najaar van 2011 is Action Ministry in samenwerking met Doingoood voorzichtig begonnen met het bedenken van een naai programma. Na het uitdenken van verschillende mogelijkheden is het programma daadwerkelijk opgezet in februari 2012. Het biedt op dit moment plaats aan 12 vrouwen. Deze vrouwen komen allemaal uit Blessed Camp. Sommigen zijn de kinderen van lepra slachtoffers die als eerste in het kamp kwamen wonen.

Iedere maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag worden 6 vrouwen ’s ochtends en 6 vrouwen ’s middags geholpen door een leraar. Mr Mannasse leert ze de werking van de machines, het maken van een ontwerp, en traint hun de juiste technieken om zo goed mogelijke producten te maken. Er staan inmiddels al een aantal naaimachines tot de dames hun beschikking.  De stoffen worden gehaald bij een lokale, goedkope groothandel in stoffen.

Stichting Tendo heeft ook een aantal producten gekocht die we zullen proberen te verkopen tijdens bepaalde acties. Het betreft hier schorten en tassen.