School sanitair

Blessed Camp School

Eind 2011 is gestart met de bouw van een school in het lepradorp. Dit is een gezamenlijk project geweest van Doingoood, Students for Children en stichting Tendo.

105_3706

105_3714

Er zijn 3 lokalen waar 3 groepen les kunnen krijgen. Totaal zijn er ongeveer 75 kinderen voor de klassen 1 t/m 3 (vergelijk met hier groep 1 t/m 3). Er was in het begin maar één gediplomeerde leerkracht beschikbaar, maar Students for Children betaalt nu ook een 2e gediplomeerde leerkracht. Verder is er nog een hulp leerkracht. Een extra gediplomeerde leraar betekent dat de school nu officieel erkend kan gaan worden als basisschool door de Keniaanse regering. Deze erkenning is belangrijk voor de ouders van kinderen en zij zullen dan bereid zijn een kleine betaling te doen voor het onderwijs van hun kinderen. Zodra ze betalen voor het onderwijs, zullen ouders erop toezien dat hun kinderen naar school gaan. De bijdrage van de ouders zullen in de toekomst voldoende zijn om leraren te betalen en de school uit te breiden.

105_3698

Toiletten in aanbouw

Stichting Tendo heeft voor de school hetsanitair betaalt. Dit bedrag is grotendeels geschonken door de Rabobank. Het sanitair is ook toegankelijk voor de bewoners van het dorp. Tijdens het bezoek van Albertjan (voormalig voorzitter Stichting Tendo) eind 2011 werd er gewerkt aan de o.a. de afvoer van de toiletten. Dit is allemaal op een professionele manier gebeurd, waardoor hygiëne verzekerd is. De school is geopend in 2013, dit was iets later dan gepland omdat door de crisis de kosten iets hoger zijn uitgevallen.